Az e-kereskedelem világszerte fellendülőben van, és szemtanúi vagyunk az egyre ésszerűbb raktártechnológiák és -létesítmények fejlődésének.
Az új raktárkezelési módszerek és automatizálás felerősíti a raktár hatékonyságát és a logisztikai műveletek sokszínűségét, és forradalmasítja a rendelések teljesítésének folyamatát.
A robotika, az autonóm raktárelemek és a jobb raktárfelügyeleti rendszerek integrálása az e-kereskedelmi szektorban szilárdabb fogást biztosít a vállalkozások számára az ellátási lánc kezelésében. De az optimalizálás egy közös területe megmarad: a raktári komissiózás, amely a sikeres teljesítési művelet kulcsfontosságú eleme.
A raktári komissiózási fejlesztések megvalósítása az egyik leghatékonyabb módja az ellátási lánc optimalizálásának. A raktár méretétől, a benne lévő termékek számától és típusától, valamint a teljes létszámtól függően egy komissiózási stratégia jobban megfelelhet Önnek, mint másoknak. Ezért nézzünk még néhány kiválóan működő stratégiát.
Tételekbe történő szedés
A tételes komissiózás akkor működik a legjobban, ha sok azonos rendelést teljesít, amelyek ugyanazokat a cikkszámokat használják. Ily módon ez a folyamat ugyanazon a területen maradhat. A célja a termelékenység javítása, mivel csökkenti az ismétlődő utazásokat, és időt takarít meg.
Zóna alapú csoportosítás
A zónás komissiózás hasonló ahhoz, ahogy a zónavédelem működik a sportban – a komissiózók a raktár egy fizikai területéhez vannak hozzárendelve, ahol csak az adott zónában teljesítenek.
Hullámokban történő műveletek
Ez egy olyan változat, amely a nagyszámú cikkszámmal rendelkező raktárak számára a legjobb. Az egész napos ütemezés jobb a tervezés érdekében, figyelembe véve a munkát, a szállítási időket és a szállítási dátumokat, valamint a szállítói átvételt, valamint az egyes termékek fizikai helyét.
Diszkrét
A legegyszerűbb raktári komissiózási stratégiának tartott diszkrét módszer azt jelenti, hogy egy dolgozó egyszerre csak egy rendelésen dolgozik. Ugyanaz a válogató lekéri a rendelésben szereplő összes cikkszámot, és képes kezelni a rendeléseket a létesítményben.